ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
از امسال تا سال ِ دیگر سه روز و سه شب
بتازیم اگر میرسیم
از امسال تا سال ِ دیگر در این حول و حوش
عجول و خجول و خموش
به من یا تو با یکدگر میرسیم
من عیدی ِ ناقابلی ... اگر میدهم
به تو تکّه ، پاره دلی ... اگر میدهم
تو هم زندگی را به من میدهی
تب ِ بندگی را به من میــدهـی
که بر همدگر بیشتر میرسیم
از آن روز ِ بیگانه از عشقِ تو
به امروز ویرانه از عشق ِ تو
به دیدار هم بی خطر میرسیم
اگر قسمت آمد به دیدارمان
اگر بخت ِ خوش شد خریدارمان
به آن لذّت ِ داغ و تبدارمان
گدازنده تر ، داغ تر می رسیم
سلام ؛استادسلیمی مطالب و مناظر زیبایت رامی ستایم ،درضمن دروبلاگ تازه ام کتابخانه هه ورامان(یانه ۆ کتێبۆ هه ۆرامانی) http://hawramanktab.mihanblog.com/،منتظرتان هستیم .
ممنون جناب محمد نژاد از دعوت
تنها تر از خورشید منتظر حضور گرم شماست
باز کن پنجره ها را،که نسیم
روز میلاد اقاقیها را
جشن می گیرد
و بهار
روی هر شاخه،کنار هر برگ
شمع روشن کرده ست.
******
همه چلچله ها برگشتند
وطراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده ست
و درخت گیلاس
هدیه ی جشن اقاقی ها را
گل به دامن کرده ست.
******
باز کن پنجره ها را،ای دوست
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟
******
هیچ یادت هست؟
توی تاریکی شبهای بلند
سیلی سرما با تاک چه کرد؟
با سر و سینه ی گل های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟
******
حالیا معجزه ی باران را باور کن
و سخاوت را در چشم چمن زار ببین
و محبت را در روحنسیم
که در این کوچه تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی ها را
جشن می گیرد!
******
خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره ها را
و بهاران را
باور کن.
درود آقای سلیمی.از شعر زیباتون لذت بردم.
خوشحال می شم به وبلاگ منم سری بزنید .
سلام
تاختیم و رسیدیم و گذشتیم
چه آسان و چه خسته
و حال باید باز
بتازیم و بتازیم و بتازیم
شاید برسیم ای دل
به فردای دگر
جسارتا،
یامن بدمیخونم یاواقعا قسمت"من عیدی ناقابلی اگر میدهم/به تو تکه پاره دلی اگرمی دهم"اشکال و ز ن ی داره.......
مصرع دوم اگه اگرش حذف بشه درست میشه..
به امیدهمون چیزی که میدونید!!...
( اگر میدهم ها ) مستزاد است و با سکوت ِ موسیقایی خوانده میشوند و تکنیکی معمول در قالب نیمایی ست ممنون از توجّهت
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب تو سطح من حرف زنید ا س ت ا د_م ن..