افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )
افکار پ ر   ی ش    ان

افکار پ ر ی ش ان

من در اندیشه ی تو غوطه ورم ( شعر نیمایی )

و نوروزی از عمر خواهد گذشت

از امسال تا سال ِ دیگر سه روز و سه شب

بتازیم اگر میرسیم


از امسال تا سال ِ دیگر در این حول و حوش

عجول و خجول و خموش

به من یا تو با یکدگر میرسیم


من عیدی ِ ناقابلی ... اگر میدهم

به تو تکّه ، پاره دلی ... اگر میدهم

تو هم زندگی را به من میدهی

تب ِ بندگی را به من میــدهـی

که بر همدگر بیشتر میرسیم


از آن روز ِ بیگانه از عشقِ تو

به امروز ویرانه از عشق ِ تو

به دیدار هم بی خطر میرسیم


اگر قسمت آمد به دیدارمان

اگر بخت ِ خوش شد خریدارمان

به آن لذّت ِ داغ و تبدارمان

گدازنده تر ، داغ تر می رسیم

سیمین دانشور بانوی ادبیات معاصر ایران زمین




                                         سیمین هم از میان ما پرکشید


سیمین دانشور عصر امروز (پنج شنبه 18اسفند ماه) پس از یک دوره بیماری در منزلش در سن 90سالگی از دنیا رفت.


سیمین دانشور (متولد 8 اردیبهشت سال 1300خورشیدی در شیراز) نویسنده و مترجم ایرانی است. وی نخستین زن ایرانی است که به شکل حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت.


مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به 17 زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.


وی همسر مرحوم جلال آل احمد نویسنده ی صاحب سبک ادبیات داستانی ایران است

دانشور همچنین عضو و نخستین رئیس کانون نویسندگان ایران بود.

    در گذشت این بانوی هنرمند را به جامعه ی هنری تسلیت عرض نموده وشادی روحش را از یزدان پاک خواهانم


گلپری



باد میپیچد به هرسو،بوی یار آورده است                                  

کوله پشتی کرده پر ، بوی بهار آورده است


من بسویش میدوم ،او میکند ازمن گریز                       

لذت عشق است واین بازی ببارآورده است


جام عشقم را نموده فتح او، با این حساب                   

درمحـبت دل مــدال افـتخـار آورده اســت


شب بیاد چشم اوگیرم دوصد حس غریب                  

وهمِ من دستی ست روشن،چشمه سارآورده است


گلپری رخ ، نازنینِ شهرمن درخاطرات                      

عطرتندی پاک دور از انتظار آورده است


درکدامین قصه یادم نیست میخواندم که باد

عطر مریم را برای اعتبار آورده است